PDA

View Full Version : Pc'n fryser ved boot, aner ikke hva jeg skal gjøre! Dere er mitt siste håp!

Psychosis
4. april 2010, 01:55
Hei!

Jeg har lett over internett og ikke funnet noe svar på mitt plagende problem! Dere er mitt siste håp.

Jeg har nå hatt pc'n min i ca 2 år. Det er en Acer Aspire 5920. Den har vært på reprasjon en gang tidligere pga at start knappen ikke fungerte. Tidlig fjør høst installerte jeg en Windows 7 RC(tror jeg det heter). Nå nylig måtte jeg oppgradere til en onklig W7 som jeg fikk av en kompis. Denne har funket finfint i ca. 1 måned nå, intill i går.

Rimelig nyaktig Kl. 16:00 i går frøs bildet på laptopen min og alle tegn til liv forsvant. Jeg gjorde som jeg pleier å gjøre under disse situasjonene og slo av datamaskinen(ved help av å holde "av" knappen manuelt inne i en bestemt tid) for å restarte den. Når jeg skulle starte den igjen, gikk allt greit til akkurat slutten av den teite Windows 7 lys-showet som alltid vises når man starter PC'n. Bildet stod helt stille, og slik forble det i ca. 10 min. Jeg gjentok operasjonen og slo av data'n, for og så oppleve akkurat det samme igjen. Dette prøvde jeg flere ganger, det samme skjedde om og om igjen.

Etter en stund ble jeg lei av dette og bestemte meg for å prøve backup greiene. Dette virket ikke og jeg prøvde en gang til, den andre gangen var også forgjeves. Frustrert og sur gikk jeg og hentet Windows 7 CD'n. Jeg formaterte og reinnstallerte Windows 7. Datamaskinen startet fint og jeg oplevde ingen serlige problemer. Etter en stund med følte jeg meg trygg og begynte å installere div. programmer(steam, skype, mozilla firefox og css). Jeg fikk lyst til å spille CSS og prøvde å starte programmet, noe som ikke skjedde, etter at jeg hadde dobbelttrykket på spillet og det så ut som at det skulle starte, skjedde det ikke noen ting. Jeg tenkte det kanskje var skjermkort-driveren som trengte en oppdatering så jeg lastet ned den nyeste oppdateringen fra nVidia og installerte den. Når jeg skulle restarte datamaskinen etter installeringen skjedde akkurat det samme som hadde skjedd tidligere, under startup så bare fryser bildet og pc'n slår seg automatisk av etter ca. 10 min.

Jeg har nå brukt backupen fra den nylig innstallerte windowsen min for å komme inn på pc'n. Jeg er nesten 100% sikker på at om jeg slår av data'n så må jeg bruke backupen for å kunne starte windows igjen...

Jeg lurte på om noen av dere her på freakforum kanskje har opplevd dette før, eller enda bedre vet hva som kan gjøres for å fikse det?

Mvh

Psychosis

pidget
4. april 2010, 02:13
Har du prøvd på windows7forum (http://windows7forums.com/windows-7-support/817-freezes-start-up.html) ?

It sounds to me like you might have gotten a bad copy of Win 7.. I've used Builds 6801, 6956, and Beta Build 7000 and hardly had any mentionable problems at all.

En til : win7 guide (http://forums.mydigitallife.info/threads/7126-The-Official-Windows-7-Repository)

Sluzzz
4. april 2010, 02:13
Jeg bare lurer, du fikk den av din kompis, "ordentlig" mener du en ekte kjøpt og betalt versjon?

Psychosis
4. april 2010, 14:09
Det er ikke en kjøpt og betalt verson, men det jeg synes er merkelig er at den har fungert fint helt til nå...

fulloggal
4. april 2010, 14:20
Hvis det var en crack så tror jeg problemet ligger der...

Psychosis
4. april 2010, 17:43
Det kan tenkes