PDA

View Full Version : Iphone sporing

Twilight Prince
24. mars 2010, 11:30
Hei.. Har fått tilbud om å kjøpe en iphone som jeg har sikla på i lang tid.

Det som er er at tilbudet ble gitt av den delen av kompisgjengen min som jeg annser som over middels tvilsomme og den er mest sannsynlig stjælt.

kan man spore iphone hvis jeg f.eks oppdaterer programvare på nett.. og hva hvis den er låst.. åssen åpner man de?

tagefo
24. mars 2010, 11:58
Slik jeg har forstått det, så gjør ikke Apple så mye med saken med tanke på sporing. Men om den rettskaffelige eieren av telefonen har meldt telefonen stjelt til Apple, svartelister de IMEI nummeret til telefonen, noe som gjør at den blir sperret og ikke kan åpnes.

Så har du jo software fra Apple, som gjør at den kan spores av brukeren selv, "Find my phone" delen av Mobile Me pakken. Tror kanskje telefonen må være på i modusen til dem rettskaffelige eierene da.

Men, correct me if I´m wrong people

hedningen
24. mars 2010, 13:10
For ikke å nevne at om telefonen har blitt meldt stjålet og politianmeldt er det ingen sak å finne ut når den blir brukt, og hvem sitt SIM-kort det står i den.
Om jeg ikke husker feil fra andre diskusjoner har politiet og f.eks. Telenor avtaler på akkurat dette.

Stjålen telefon = ikke smart

somnium
24. mars 2010, 13:28
om eieren hadde et MobileMe abbonement (som mange har) så kan telefonen både fjernstyres (slette kontakter, info, dokumenter) og spores via GPS.