PDA

View Full Version : Power Point

Simax
16. mars 2010, 20:56
hei, skal ha en fremførning i power point.

Skal ha hele serien på en stor projektor, men jeg er ute etter å få bilde som lysildefremvisning på prosjektoren, og lite bilde på laptoppen der jeg kan lese notatene jeg har skrevet under!

Noen som har litt peiling i PP som kan legge inn noen nyttige tips om hvordan dette kan løses?

Btw. Jeg er ikke interesert i å kjøre 2stk PP'er slik att jeg må klikke i begge hvergang jeg skal bytte bilde!

møkk
16. mars 2010, 21:03
Jeg forsøkte å gjøre noe lignende her forleden. Når jeg koblet til prosjektoren valgte jeg å utvide (extend) skjermbildet, fremfor å duplisere (duplicate) som er den vanlige fremgangsmåten. Planen var da å kjøre Powerpoint på prosjektoren, og ha et nottat ark oppe på pc-skjermen.
Jeg kom dog over et problem. Når jeg hadde flyttet powerpointen over til skjerm 2 (prosjektoren) og trykket F5 eller hva det nå er for å kjøre fullskjerm, så kom presentasjonen opp på pcskjermen, og IKKE prosjektoren. Dermed lot det seg ikke gjøre. Jeg hadde ikke tid til å teste videre, så om noen har råd hadde det vært knall.

trauMa
16. mars 2010, 21:04
Huk av for "bruk presentasjonsvisning" under fanen lysbildefremvisning.

EDIT: For å få presentasjonen på skjerm nr 2 (prosjektoren) går man igjen under fanen lysbildefremvisning og velger "Vis presentasjon på" så velger du prosjektoren. Da vises presentasjonen på skjerm 2, og du kan jobbe fritt på pcen (hente opp et word dokumet, eller freakforum hvis det hjelper.)

staM
16. mars 2010, 21:52
Det som står beskrevet over skal vel fungere godt, men et tips fra meg; Lær deg stoffet du skal snakke om godt. La meg dra et eksempel. Jeg skal snakke om italiensk mat, med en gang jeg ser stikkordet "Bracciole" vet jeg med en gang hva jeg skal snakke om, fordi jeg kan stoffet godt. Jeg vil tro det blir vanskeligere å presentere noe når det står en ting på presentasjonen og du leser noen andre stikkord, så legger du til at du blir nervøs i tillegg så er du rimelig "fucked".

Så kort fattet, lær deg stoffet, bruk stikkord og unngå setninger.

Simax
17. mars 2010, 07:45
Planen var å bruke en PP, i hvert lysbilde har jeg noen notater under som er skrevt i PP og ikke i word.

Vet det skal gå ann å få store bilder på skjerm nr.2 og notater samt små bilder på pcen, med bruk av 1 PP. En i klassen min fikk til dette ved et uhell, han koblet til projektoren å endte opp med lys bilde fremvisning på skjerm nr.2 og editoren på laptopen, og når da trykket videre gikk begge videre!

Tusen takk for svar:)