PDA

View Full Version : Skjerm slår seg av

SumS
10. mars 2010, 17:01
Hei!
Når jeg kom hjem fra jobb i dag og skulle skru på PCn viste det seg at skjermen ikke var slått på, så jeg prøvde å skru den av og på, da kom den på i ca 2 sekunder før den slo seg av igjen.
Når jeg prøver å skru den på nå så skjer akkuratt det samme, skjermen skrur seg på og slukner etter 2sekunder.
Har Prøvd å plugge den i laptopen, da skjer akkuratt det samme. Har også prøvd å bytte både Strømkabel og Skjermkabelen uten no suksess.

Skjermen er en "Samsung SyncMaster 940n" og ca 1-3 år gammel (ja jeg har dårlig hukommelse og ingen kvitering atm).

Noen som har noen idèer til hva som er feil og evt hvordan det kan fikses? =)

Vandringsmann
10. mars 2010, 17:08
Hei!
Når jeg kom hjem fra jobb i dag og skulle skru på PCn viste det seg at skjermen ikke var slått på, så jeg prøvde å skru den av og på, da kom den på i ca 2 sekunder før den slo seg av igjen.
Når jeg prøver å skru den på nå så skjer akkuratt det samme, skjermen skrur seg på og slukner etter 2sekunder.
Har Prøvd å plugge den i laptopen, da skjer akkuratt det samme. Har også prøvd å bytte både Strømkabel og Skjermkabelen uten no suksess.

Skjermen er en "Samsung SyncMaster 940n" og ca 1-3 år gammel (ja jeg har dårlig hukommelse og ingen kvitering atm).

Noen som har noen idèer til hva som er feil og evt hvordan det kan fikses? =)

Hadde en skjerm med akkurat det samme problemet, tok den med til noen som hadde bedre peiling og de konkluderte med at skjermen bare kunne kastes..

gassrovdyret
10. mars 2010, 17:11
har du åpna deksele og sett litt på kontaktene til selve skjermen? :)

SumS
10. mars 2010, 17:13
ringte å hørte med expert hvor jeg kjøpte den nå, og jeg har kjøpte den for 2 år og 2mnd siden - de sa jeg kunne sende den inn også skulle de se gjennom den og vurdere om jeg kunne få reklamasjon på den.

så er vell ikke ant å gjøre enn å prøve på det da!

Turbolego
10. mars 2010, 17:15

Vil anbefale deg å bruke denne service-manualen før du åpner den :|

http://www.4shared.com/file/238350783/5d98f1fb/Samsung_940N.html

[EDIT:] Nevermind, reklamasjon er mye bedre. :)

SumS
10. mars 2010, 17:18

reklamasjon og garanti går jo til helvete vis jeg gjør det - så hadde håpt å slippe, jeg vet jo den får spenning siden den står helt på i 2 sekunder. google litt og kom over noen som sa det kunne være problem med noen kondensatorer, og vis det er det så er ikke jeg i stand til å fikse det uansett.