View Full Version : Vaporizer og fleinsopp
autopilot
5. februar 2010, 17:06
Noen som har erfaring med å vaporize fleinsopp? Vulkanen går helt ned til 40*C. Har cirka 2g shroom ferdig tørka, den har ligget godt nedfryst og mørkt helt siden i høst.
Noen som vet om dette kan bli en suksess?
Rottegift
5. februar 2010, 17:16
Har vært diskutert før, vet ikke om noen som har klart det med god suksess. Det later til at virkestoffene bryter ned før de begynner å gå over i dampform.
Kok deg heller en kopp med sopp-te om du ønsker rask effekt, det kicker omtrent like raskt som trekk fra en joint. Ikke KOK soppen, max en 70-80 grader når du planter te-straineren oppi vannet. Du kan gjerne ha koppen i et varmt vannbad for å hindre nedkjøling. Du kan også gjerne smakssette med annen te, om du ikke liker essensen av skog. Personlig digger jeg den smaken.
autopilot
5. februar 2010, 19:40
Hmm..
Takk for tipset!
:)
lex123
5. februar 2010, 19:57
Har vært diskutert før, vet ikke om noen som har klart det med god suksess. Det later til at virkestoffene bryter ned før de begynner å gå over i dampform.
Kok deg heller en kopp med sopp-te om du ønsker rask effekt, det kicker omtrent like raskt som trekk fra en joint. Ikke KOK soppen, max en 70-80 grader når du planter te-straineren oppi vannet. Du kan gjerne ha koppen i et varmt vannbad for å hindre nedkjøling. Du kan også gjerne smakssette med annen te, om du ikke liker essensen av skog. Personlig digger jeg den smaken.
Når du lager te av fleinsopp trenger man ikke spise soppen i tilleg (virkestoffene går over til vannet?)
VinumSabbathi
5. februar 2010, 20:27
Når du lager te av fleinsopp trenger man ikke spise soppen i tilleg (virkestoffene går over til vannet?)
Det er egentlig ikke nødvendig å spise soppen samtidig nei, da så og si alt virkestoff går over til vannet.
Jeg bruker alltid å lagre soppen min som pulver, og når jeg skal innta soppen i form av te, heller jeg bare pulveret oppi en kopp med varmt vann. Oppturen kommer gjerne litt fortere når man tar det som te. Det er den eneste grunnen til at jeg gjør det.
Rottegift
6. februar 2010, 15:40
Det sa jeg da ikke noe om, men jeg pleier å svelge den ballen med sopp som er igjen uansett. Den glir ned på et gulp i motsetning til å sitte og tygge på tørr sopp, og da er jeg sikker på at jeg får alt virkestoffet med meg. Vi vet jo alle hvordan man kan bruke en tepose til å lage flere kopper te...