PDA

View Full Version : Koble laptop til HDTV via HDMI

borch
22. august 2009, 12:57
Hei!

Jeg har en acer aspire 6930, skjermkort Ati Radeon 4650 med hdmiutgang. Når jeg kobler den til en samsung 40" 1080p via hdmikabel, blir det ikke registrert. Har prøvd via catalyst control center der tven ikke blir registrert i det hele og i vanlig windows "legg til eksernt display" der tven blir registrert men ingenting skjer.

Jeg satt lenge med dette igår, prøvde også utallige restarter mens jeg hadde pcen koblet til min venns tv (som han til vanlig bruker som pcskjerm via hdmi), da plutselig ble tven registrert og alt fungerte smertefritt. Jeg lagret så instillingene i en profil i catalyst control center på min egen tv som etter dette ble registrert, men det hjelper ikke å loade den nå etter reboot. Veldig frustrerende, noen som har noen tips?

jokern
22. august 2009, 20:20
hadde det samme problemet med min laptop, gikk til skjeminnstillinger å måtte forandre på oppløsningen, og da funket det med en gang. gjorde dette når tven var koblet til hdmi kabelen.

AtXbYeA
22. august 2009, 20:22
Har du prøvd noen andre HDMI-innganger på TV'en ?
Holder du deg på kanalen mens du søker ?

Og har du prøvd en annen HDMI kabel ?

borch
23. august 2009, 12:46
Ja har prøvd andre innganger, holder meg på kanalen og har også prøvd en annen kabel uten hell. Skjer ikke noe når jeg endrer på oppløsningen heller. Jeg fikk tven til å vise skjermbildet igår etter mye stress, men nå etter reboot fungerer det ikke lenger. Det kan virke som om noe må gjøres i en bestemt rekkefølge for at et skal registreres, vet dere om et program som kan brukes her for å tvinge skjermkortet til å registrere tven? (Utenom Catalyst)

Savet forresten profilen i Catalyst Center igår da alt funket, men når jeg nå loader den igjen skjer ingenting.