PDA

View Full Version : Mistet 130GIG når jeg klonet HD

Gizmo
4. august 2009, 07:29
Jeg klarte å bæsje i buksa big time....

Jeg skulle klone min gamle hd120gig ide til en ny 250gig e-sata.
Har klonet før uten problemer, men denne gangen gikk det galt.
250 gigen vises nå som 120 gig.
Har søkt litt rundt på nettet å det ser ut som det ikke bare er å formatere disken for å få tilbake de 250 gigene, kompliserte greier virker det som.
Noen med erfaring som kan hjelpe meg ut litt her.
Pleier å fikse ting med å lese meg fram til det, men denne tok kaka! Kansje det er enklere en jeg tror.

Takker for svar!

xsiv
4. august 2009, 08:19
Hei

Vist du får tak i Partition Magic så ser du over om det er bare att partisjonen er delt opp til og støtte den som er klonet.

Kan være mulig att den siste plassen ikke har blitt laget til en partisjon så du ikke får tilgang til den.

Prøv det iallfall så kanskje det ikke er så avansert som du tror :p

Lykke til ;)

Gizmo
4. august 2009, 08:36
Takker for svar, men:
Når jeg prøver å innstalere Partition magic for jeg feilmelding om at den ikke kan innstaleres fordi det ikke finnes noe partition på hdd.

Jeg bruker altså den aktuelle hdd som primær ( c: ) med windows7

xsiv
4. august 2009, 08:41
Installer programmet som vanlig på C: ja.

Så kjører du programmet og da vil det komme opp C:\ xxGB Primary bla bla bla

Og da vil du ser nedover listen der over diskene dine med info.

Slik :

http://fdisk.radified.com/JPEGs/partition_magic.gif

er det grått så er ikke den delen i bruk. Da kan du lage en partisjon og få tilgang på den eller smelte den sammen igjen med den 120gb du klonet. så det blir en fullverdig 250gb partisjon.

Gizmo
4. august 2009, 08:48
Takker igjen!
Jeg skal prøve å innstalere det, sliter som sagt med det side PM sier jeg ikke har noen partisjon på hdd (klonet)

Alfonzor
4. august 2009, 10:27
Eventuelt brenn ut en gparted live cd/usb, hvis du ikke får til partition magic. Det er gratis:) Du booter det som et os, så kan du redigere partisjonene;)

Gizmo
4. august 2009, 12:18
Eventuelt brenn ut en gparted live cd/usb, hvis du ikke får til partition magic. Det er gratis:) Du booter det som et os, så kan du redigere partisjonene;)

Har "Ultimate boot cd" vil den fungere til dette?

VivaLatrina
4. august 2009, 12:21
Har "Ultimate boot cd" vil den fungere til dette?

hvis den inneholder programmer som kan endre partisjoner osv, kan du sannsynligvis det ja

Gizmo
4. august 2009, 13:17
Takker for alle svar!
Skal teste ut litt etter jobb, så kommer jeg tilbake om det løser seg eller ikke!

drittunge
4. august 2009, 13:37
Du har backup? Sist jeg resiza en disk forsvant alt. Jeg brukte Paragon Partition Manager, og det funka det.

Gizmo
4. august 2009, 17:06
Prøvde nå Disk manageren intregert i windows7 og laget en ny partisjon!
Problemet løst!

xsiv
4. august 2009, 18:03
Doh tenkte ikke over W7 hadde det!
Men good shit ;D

Gizmo
4. august 2009, 19:36
He he, ja noen ganger ser man ikke skogen for bare trær..... å de..... eller no... :D