View Full Version : Brenne ISO, Virker ikke :(
ChrisMafak
9. juli 2009, 15:00
Hei, sitter her å prøver å brenne ut Mac-Install :)
Bruker "Infra Recorder" som vist nok skulle funke fint, men det som skjer er at jeg velger "Burn Image File" og Finner fram iso fila, trykker på den.
Så kommer statusbaren opp, "Du har 5 sek til å avbryte" og så etter 5 sek starter den, også spretter cd'en ut etter 1 sek, (uten at det skjer noe på statusbaren), så tar det et par sekunder før den spretter opp til 100% og står at den er ferdig at alt gikk fint..
Noen ideer? :P
Du kan prøve et annet program, f.eks. DVD Decrypter.
Hei!
Hvilken feilmelding får du?
Kan hende du har f.eks. satt inn en CD istedetfor DVD, og da er det ikke stort nok.
Det kan hende du har satt på for høy hastighet på brenninga.
Jeg prøvde å brenne win 7 igår kveld. Mislyktes helt til jeg valgte å sette på laveste hastighet..
Eller som han forrige sier, prøv et annet program ;)
Hva med Active@ ISO Burner? Det fungerer veldig bra, og du har mulighet til å stille inn flere innstillinger der, på avansert nivå.
ChrisMafak
9. juli 2009, 15:04
Hei, takker for svar!
Får ingen feilmelding, står at alt går helt fint :) Bruker en DVD-RW cd som ikke det ligger noenting på =)
Så er nok plass!
Har ikke veldig mye lyst til å surre til alle innstillingene hehe iom. at jeg ikke skjønner alt for mye av det ;)
Men skal se om det går med et annet program da!
Veldig irriterende når cd'en bare flyr ut hver gang å står at den er ferdig :/
edit: uten at den har gjort noenting :S
Det er en ISO fil du brenner?
http://www.burnatonce.net/
RW = type man kan "brenne" flere ganger? Vet ikke om de er så populære til slikt bruk.
møkk: Det stemmer, RW er plate som vi kan brenne på flere ganger..
Vet ikke om det er så lett å brenne ISO på RW da, kanskje trådstarter skal prøve med en +R istedet?
Tror faktisk jeg husker at jeg ikke klarte å brenne ISO på RW selv en gang, men det vet jeg ikke altfor mye om.
EDIT: http://club.cdfreaks.com/f34/can-i-burn-iso-dvd-rw-media-97090/
Bekrefter at det er mulig å brenne på -+RW. Prøv med en +R først du, eventuelt med active@ ISO burner. Det er ikke avansert. Bare putt inn cd, velg iso, burn.
ChrisMafak
9. juli 2009, 15:42
Hei, prøvde active@ ISO burner :) og det gikk fint, nå er det bare å ønske meg lykke til på innstalleringen av mac da :o hehe! takker for alle svar :)