View Full Version : Strømkontakt på fly
Flyr i morgen til New York med et Boeing 757 (antakeligvis), lurer litt på om det er mulig å stappe laptopladeren i en strømkontakt en plass? Har pakket laptopen med nok filmer til å underholde meg de neste århundrene, men hadde jo vært kjipt om det ikke gikk an å lade laptopen underveis.
På forhånd takk,
NijO.
yellowpillow
2. juli 2009, 19:48
Sist gang jeg kjørte med 757 hadde de det ikke. Spørs litt hvilket selskap du kjører med også, hvis det er american airlines så kanskje de har det på 1. klasse. Du kan vell bare ringe dem å høre ?:D
Turbolego
2. juli 2009, 19:51
Tror heller du skal satse på å justere innstillingene på maskinen din slik at den bruker minst mulig strøm.
Skru av trådløsnett, bluetooth, og alt annet krimskrams du måtte ha på maskinen din.
Avslutt så mange programmer som overhodet mulig, og juster ned lysstryken på skjermen så mye du kan.
Ikke bruk for mye lyd heller.
Alt som bruker strøm, eller software som får maskinen til å jobbe hardere, bør unngås.
God tur! :)
Grimdoc
2. juli 2009, 20:07
Sist gang jeg kjørte med 757 hadde de det ikke. Spørs litt hvilket selskap du kjører med også, hvis det er american airlines så kanskje de har det på 1. klasse. Du kan vell bare ringe dem å høre ?:D
Nå har ikke jeg snøring på dette, men om flyet er amerikansk så kan du banne på at du må ha en amerikansk stikkontakt på laderen din.
Fant nå ut at flyet mitt har strømkontakt, men kun på "Economy Comfort", og ikke "Economy Class" som min soon-to-be døde far har kjøpt. Klarer jeg å lure meg inn på economy comfort?
Grimdoc
2. juli 2009, 20:14
Fant nå ut at flyet mitt har strømkontakt, men kun på "Economy Comfort", og ikke "Economy Class" som min soon-to-be døde far har kjøpt. Klarer jeg å lure meg inn på economy comfort?
Om du ringer flyselskapet og sier du er villig til å betale mer, og om det er ledig plass, så vil du sannsynligvis få det, ettersom dette sikrer flyselskapet mer penger uten å fylle flere seter.
Om du ringer flyselskapet og sier du er villig til å betale mer, og om det er ledig plass, så vil du sannsynligvis få det, ettersom dette sikrer flyselskapet mer penger uten å fylle flere seter.
Høres logisk ut når du sier det slik, takker!:) Kp tildelt
AtXbYeA
2. juli 2009, 20:38
Nå har ikke jeg flydd til USA før, så hvor lang er flytiden?
Med min arbeidsmaskin har jeg omtrent 7-8 timer batteritid med alle kravene stilt ned i XP, dog sank det til 3ish timer etter overgangen til Vista.
ex-adrin
2. juli 2009, 20:42
håper det ikke er piratkopierte filmer du har lagt på maskinene. for din egen del :P Amerikanerne har loven på si sida til og gå gjennom maskinen din for og sjekke etter piratkopierte programer,filmer,musikk osv. Men kor mye de håndheve akkurat det er jeg jaggu meg ikke sikker på.
commie
2. juli 2009, 21:04
håper det ikke er piratkopierte filmer du har lagt på maskinene. for din egen del :P Amerikanerne har loven på si sida til og gå gjennom maskinen din for og sjekke etter piratkopierte programer,filmer,musikk osv. Men kor mye de håndheve akkurat det er jeg jaggu meg ikke sikker på.
Det har sikkert skjedd, men det er ikke noe rutine på det. Jeg dro med meg maskina mi full av terroristvideoer og piratkopierte filmer inn til USA uten problemer. Var verre at jeg krysset av på at jeg var terrorist på det grønne arket.
Jazzin
2. juli 2009, 21:16
hahaha, det arket er saa morsomt. Men over til fly. Skal du lade eller bruke med stikkontakt?
For jeg tror nok det er mulig og lade, men kanskje ikke bruke den der den lader..Om du skjonner?
Ta med deg en slik: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=88638419
Flytiden blir vel på litt over 6 timer. Maskinen er en Acer Aspire 5930 og har en vanlig stikkontakt. Batteritiden er vel på en rundt om 2 timer hvis jeg ser video.