PDA

View Full Version : Pris på akutt tannlege behandling!

Fancy
2. juli 2009, 10:46
Nå har det seg slik att jeg har noen hull og må muligens rotfylle to tenner. Sykt skummelt, men det er en annen historie. Jeg er midt i flytting så jeg fikk bare vært på forundersøkelse her jeg bor nå før jeg flytter.

Problemet er att det ser ut som ALLE tar ferie nå, og jeg må vente helt til august før jeg får gjort noe mer med tennene. Hvis det ikke er mere vondt enn det er nå så går det fint å vente til august, men viss ikke så må jeg antagelig vis reise til tannlegevakt (eller hva de nå kaller seg), og jeg regner med att det er MYE dyrere.

Er det noen som vet HVOR mye dyrere? Og er sosialen motvillige til å hjelpe med regning fra en slik behandling?

Håper det er noen som har noen kloke ord å komme med!

Grimdoc
2. juli 2009, 10:57
Jeg fikk brått tannverk i påsken sist år, og måtte da rotfylle. Du kan ringe til et tannlegekontor eller et legekontor i din kommune og spørre etter hvem som har tannlege-vakt dersom din vanlige tannlege har ferie.

Det kostet ingen ting ekstra for "akutt" behandling på meg.
Er du 20 år eller yngre, så får du 75% avslag på hele sulamitten.

Du får også sannsynligvis resept på penicillin. Jeg fikk apocillin som jeg måtte ta i 2 uker.
Ring med en gang, for tannverken går i alle fall ikke over av seg selv!

Uncle_Sylvert
2. juli 2009, 11:03
har man rett på gratis tann "proteser" hvis man er uhelig å kunse et par tenner med et mega uhell, btw?
er under 18

Grimdoc
2. juli 2009, 11:15
har man rett på gratis tann "proteser" hvis man er uhelig å kunse et par tenner med et mega uhell, btw?
er under 18
Siden du er under 18 år har du gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten.
Men om du må betale en liten egenandel er jeg usikker på.
Ta det opp med tannlegen din, han/hun kan svare konkret på det.

Uncle_Sylvert
2. juli 2009, 11:26
Siden du er under 18 år har du gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten.
Men om du må betale en liten egenandel er jeg usikker på.
Ta det opp med tannlegen din, han/hun kan svare konkret på det.

takk, dette var tenkt som bare viss det skulle skje.

Bundy
2. juli 2009, 11:43
Nå har det seg slik att jeg har noen hull og må muligens rotfylle to tenner. Sykt skummelt, men det er en annen historie. Jeg er midt i flytting så jeg fikk bare vært på forundersøkelse her jeg bor nå før jeg flytter.

Problemet er att det ser ut som ALLE tar ferie nå, og jeg må vente helt til august før jeg får gjort noe mer med tennene. Hvis det ikke er mere vondt enn det er nå så går det fint å vente til august, men viss ikke så må jeg antagelig vis reise til tannlegevakt (eller hva de nå kaller seg), og jeg regner med att det er MYE dyrere.

Er det noen som vet HVOR mye dyrere? Og er sosialen motvillige til å hjelpe med regning fra en slik behandling?

Håper det er noen som har noen kloke ord å komme med!
Jeg vet jeg måtte betale 355 kroner for ET JÆVLA STING!(tok det ut selv) Dropp akkutten du

Astron
2. juli 2009, 11:55
Gå i militæret da, gratis tannlegebehandling :D

tness
2. juli 2009, 12:34
Hadde en akutt rotfylling her etter jul. Kom totalt på 5-6 tusen.

Men så var jeg så uheldig og treffe den tannlegen med blodpriser på vakt.

Fancy
2. juli 2009, 14:37
Hmmmm, jeg har vel blitt noget klokere! Takk for alle svar. :) Jeg er forresten 23, å dårlig inntekt, så det har litt å si hva det blir jeg må betale.
Men da tipper jeg att ingen vet hva sosialen sier til å hjelpe med horribelt store tannlege regninger fra akutttannlege?

optimus111
2. juli 2009, 14:42
Man kan få dekket tannlege utgifter. Men man må søke om det. Hos min tannlege ligger det info brosjyrer om det på venterommet.

Tok en rotfylling mellom jul og nyttår (akutt) Betalte 4-5000.

Det er fastpris på selve jobben, men bedøvelse, bilder osv. kan trekke opp prisen noe.

ZeReX
2. juli 2009, 14:48
Angrer som faen på at jeg ikke dro til tannlegen før jeg ble 18, eller 20 for den saks skyld å fiksa begynnende problem.. Nå må jeg ut med over 30.000 hvis jeg skal få fiksa alle tennene.. (mange som må fikses)!
Ikke har jeg råd til å ta litt å litt heller, når ÈN jævla tann kan koste oppi 3-4 tusen++..

Så venter bare på neste Thailand-tur, å få fiksa driten billigere der nede.. For prisen her i norge, får jeg 4uker ferie + nytt tannstell i Thailand...

Reiste til Thailand i fjor og hadde planene klare for tannlegen.. Men havna visst på fylla i nesten 4 uker, så fikk ikke gjort så mye da.. Men neste gang.....

Bundy
2. juli 2009, 15:23
Hmmmm, jeg har vel blitt noget klokere! Takk for alle svar. :) Jeg er forresten 23, å dårlig inntekt, så det har litt å si hva det blir jeg må betale.
Men da tipper jeg att ingen vet hva sosialen sier til å hjelpe med horribelt store tannlege regninger fra akutttannlege?
Har du astma? Da kan sosialen hjelpe deg mer, siden astma-med sliter på tenna :)

Medisinmann_XL
2. juli 2009, 15:36
Har du astma? Da kan sosialen hjelpe deg mer, siden astma-med sliter på tenna :)

Tror ikke det nei, (med forbehold om at forskjellige kommuner har forskjellig praksis) fikk beskjed om at jeg ikke kunne forvente hjelp uten å først selge unna det meste av personlige eiendeler.
Har pga. astma brukt store mengder av medisiner og måtte bytte noen fortenner, kostet 140K i Norge, men fikk det fikset i Polen for 18K inkl. hotell og flybillett. :cool:

Fancy
2. juli 2009, 19:08
Takk alle sammen :)
ZeRex: HEhehehehehe, utrolig bra gjort å greie å fylle bort 4 hele uker ;D Håper du får ordna det på neste Thailand tur :D

diabolus
2. juli 2009, 19:16
Jeg måtte til tannlegevakt andre juledag,der forlangte de 100% tillegg fordi det var på helligdag!

sengetøv
2. juli 2009, 19:52
er under 18

trur det er sånn at du får fikset det gratis + en liten egenandel, og du får med papirer på at du har hatt prob med tennene før, også får du så så mye avslag senere hvis du har prob med tennene eller noe sånt..

en på jobben knuste ett par tenner før han fylte 18

syns han prata på noe sånt noe..