PDA

View Full Version : Skal ha ny Touch mobil.

Corsair
27. mai 2009, 15:12
Hei. som tittel sier, skal bytte ut min Htc Touch HD i starten av sommer, og det er jo snart.

Og da det er så mange smoothe mobiler på vei så trenger jeg litt vei ledning.

For det første, jeg har hatt windows mobile mobiler lenge nå, kun htc.
og det jeg merker da er jo at Wm er veldig tregt i forhold til apple iPhone.
og jeg vil ha noe som er raskt, men ikke iphone.

Hva burde jeg velge? er veldig intr i en mobil med kapasitiv skjerm, og da har jeg sett på Samsung omnia HD, den frister veldig mye, men vet også at det er mange andre mobiler med og uten kapasitiv skjerm..
hva burde jeg velge?

mobilen brukes hovedsaklig til ringing, sms, musikk, og jeg liker å ha en mobil som er god på nettlesing..

noen som har noen idè til hva jeg burde velge? jo større prosesor jo bedre, er så lei trege touch mobiler..

Hva jeg legger en del vekt på:
Høy oppløsning
At det er bra lyd på høytalleren(e) i mobilen.
kamera
og den må være rask

prenix
27. mai 2009, 15:16
Nettopp kjøpt HTC Touch Diamond 2, og er storfornøyd!

Godt kamera ved bruk om dagen, men desverre ingen blits.
Toch Flo er meget raskt grensesnitt.
Overall: 9/10

http://www.amobil.no/artikler/htc_touch_diamond_2/69589

Edit: Gode høyttalere, så som en musikkelsker passer den bra.

Edit2: Oppløsning: WVGA 800x600

Edit3: Ved skriving av meldinger fant jeg det 'perfekte' tastaturet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=501122

skepsis
27. mai 2009, 15:25
vent på zune phone? :D
ellers har jeg hørt mye bra om den nokiatouch expressmusic telefonen

AtXbYeA
27. mai 2009, 15:32
Før jeg gikk over til company mobile hadde jeg Sony Ericsson i mange år, deriblant P-serien, og kan si at jeg var veldig fornøyd med denne.

Hadde både P800 - P900 - P990, men har ikke prøvd P1i (og eventuelle arvtakere som X).

Godt fornøyd med hastighet, utførelse, stabilitet og funksjonalitet.

Egobanken
27. mai 2009, 15:50
Har hatt en SE P1. Den er veldig godt i sitt brukersnitt, men oppløsningen kunne vært høyere. Har nå en LG KP500 som jeg er ganske fornøyd med. Den er ganske rimelig, og har det meste som trengs. Men den mangler wLan:(
Du kan lese om den på www.amobil.no

Har du tunge krav, krever det penger desverre:( men nå vet ikke jeg om du skal ha abonoment eller ikke:)

Lykke til!

Cheese
27. mai 2009, 16:17
Iphone? For meg er det ikke noe spørsmål en gang, iPhone er den ultimate dingsen som kan brukes til absolutt alt med softwaren som finnes til den. Kamera er kanskje ikke så bra, men alt det andre veier lett opp spør du meg. Høy oppløsning, super-rask og fri for bugs er den også.

Deadlock Radium
27. mai 2009, 16:26
Har lest meg litt rundt, sett på tester etc. og har kommet fram til at Nokia 5800 XpressMusic virker veldig bra, prøvde den en liten stund for noen måneder siden, men har lite erfaring med andre Touch-telefoner, men kan ikke akkurat si at den var treig. :D
I tillegg virker ikke 5800 så veldig dyr, ihvertfall ikke her omkring.

Skal kjøpe den uti Juni, får se da :)

Corsair
27. mai 2009, 17:06
Takk for mange gode svar!

men til de som kommer med sony ericsson sine p1, osv. det er jeg overhodet ikke intr i!
jeg har xperia og skal selge den så fort som mulig, alt for liten skjerm, knottete å skrive på.

jeg skal ha noe med kapasativ skjerm, helst.

og iphone har jo ikke så høy oppløsning?!?! med tanke på at jeg har Touch HD nå så hadde jo iphone bareblitt stusselig å hatt nå..

tror jeg kommer til å gå for samung omnia HD.

Acid00
27. mai 2009, 18:34
det jeg "frabefaler" deg er sony ericson touch telefoner..
hadde w et elr annet touch..
kan ikke kalles touch en gang.. må jo nesten knuse skjermen for at den skal reagere, prøvd flere se telefoner med touch som kompiser har hatt og de er akkurat like heslige ;p
kjenner to som har samsung omnia å de har ikke noe negativt og si om den utenom at den ikke tåler så mye ;p

prenix
27. mai 2009, 18:47
tror jeg kommer til å gå for samung omnia HD.

Har desverre dårlig erfaring med holdbarheten til Samsung, og batterilevetiden er forferdelig.

Men dette kan ha endret seg, men har hatt tre samsung-telefoner iløpet av fem år, og alle var utrolig dårlig på det overnevnte.
Hvem vet, kanskje Samsung har forbedret seg, skal ikke si noe sikkert :-)

djemb
27. mai 2009, 18:58
Samsung Omnia HD, Samsung Ultra Touch og Nokia N97 er hete kandidater denne sommeren. Selv hadde jeg nok gått for N97, da jeg tror denne har hakket bedre programvare enn Omnia HD, og er en del billigere og har fysisk tastatur.

HTC Diamond2 og Touch Pro2 er også gode alternativer, men kanskje litt kjedelig når du allerede har omtrent samme telefon.

Vil du spare litt penger er Nokia 5800 XM et godt alternativ. Den får man med abonnement til totalpris under 2tusen kroner!

Samsung har forøvrig alltid vært kjent for god fysisk kvalitet, prenix, så du har nok vært uheldig :/

Kyrios
27. mai 2009, 19:10
Hvorfor ikke bare vente på Palm Pre? den er så rå og har ingen window moblie, kommer om 2-3uker tror jeg den har alt og en bra web OS så mye fint der se på den kanskje du liker den?

http://en.wikipedia.org/wiki/Palm_Pre

mo3
27. mai 2009, 19:10
Vil selv va en touchmobil. Tenkte enten på iPhone, Zune phone eller kanskje en HTC magic white (https://webshop.chess.no/index.php/Portal/section/1/gid/302/bid/1803/action/1)

Nå har jeg Samsung innov8, som jeg selger om jeg får rett pris for den : )

Corsair
27. mai 2009, 19:21
ser fler snakker om pris, hva som er billigst.

- jeg bryr meg ikke om pris, det har ingenting å si.

og folk sier også at dem hadde gått for n97 for at den har fysisk tastatur, jeg har touch hd og jeg liker den bedre en et vanlig mobiltastatur. så det bryr jeg meg ikke så veldig mye om.

men har også lyst på htc touch pro2, siden jeg er htc faan.

Corsair
27. mai 2009, 19:23
også lurer jeg på en ting til, er det noen mulighet for at jeg får tak i windows mobile 6.5, gratis?
med tanke på at jeg akkurat har kjøpt en hd så burde det være tilgjengelig med gratis software....

Pope
27. mai 2009, 19:29
AMSAM M810

Corsair
27. mai 2009, 19:35
AM SAM er en kjedelig og gammel mobil.
jeg spør etter nykommere!

prenix
27. mai 2009, 19:38
også lurer jeg på en ting til, er det noen mulighet for at jeg får tak i windows mobile 6.5, gratis?
med tanke på at jeg akkurat har kjøpt en hd så burde det være tilgjengelig med gratis software....

Gratis oppdatering fra Win 6.1 til 6.5 på HTC Touch Diamond 2 og Touch Pro 2.

Corsair
27. mai 2009, 19:43
Sykt dårlig at det ikke er det på HD'en!

prenix
27. mai 2009, 19:56
Det er ikke store forandringer ifra 6.1 til 6.5.

http://www.itavisen.no/813408/microsoft-med-mobile-65-innrommelse

http://www.amobil.no/artikler/hvilke_mobiler_kan_faa_windows_mobile_6_5/68527