PDA

View Full Version : Tips til en animasjons kortfilm?

tubaen
11. januar 2009, 19:28
hei:)

Holder på å lage en kort film til ei jente, men aner ikke hva den skal handle om, har bare lagd masse figurer... Hu ville ikke hjelpe meg, å jeg vetta faen hva jeg skal, fikk bare vite at sangen "Hvad nu hvis" av nik & jay gjerne skulle være i bakgrunnen... Men siden min ikke er skapt får sånne kjærlighetsfilm å slik, så trenger jeg hjelp av dere her:)

Vet noen noe om hva som kan skje? har laget 2 pingviner, som da er figurene, kan sikkert lage flere også... det skal ikke være noe super kjærlighets crap, men mer noe morsomt, men søtt, håper dere skjønner;) Det er mer sånn jeg er glad i deg film, ikke jeg elsker deg film;) IKKE noe snakking av meg ihvertfall, men en sang går bra, skulle jo da gjerne være den der "Hvad nu hvis".

Tips?

Takk:)

drittunge
11. januar 2009, 19:36
http://www.youtube.com/watch?v=C-3Jfld9zus&fmt=18

mogcaiz
11. januar 2009, 19:50
Hei selv!
Jeg kan fortelle litt hva jeg har blitt fortalt og måten jeg kommer i gang en morsom liten animasjonsfilm på.

Du har karakterene, men ikke ideen, stemmer det? Du mangler at det skjer noe som driver en fortelling i filmen.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du gjerne skrive en utfyllende profil til karakterene. Skriv ned ALT som har med karakteren å gjøre. Start med navn, kallenavn, alder, favoritt ting, aktiviteter, misliker å gjøre hva, søsken, fortid og miljø. Skriv også det som ikke kommer til å bli vist med i animasjonsklippen direkte.

Bruk gjerne en god A4 side med dette per karakter. Hensikten med det er å gjøre karakteren troverdig, og ikke et livløs objekt. Etter du har gjort det kan du analysere profilen til karakteren og trekke konklusjoner om hva slags type person dette er. Lek litt med tankene på hva denne karakteren ville ha gjort dersom (for eksempel), A: Finner en ball, og ingenting annet er i nærheten. B: Ser en snor som henger fra "himmelen". C: Møter en utstillingsdukke osv.
Hver karakter ville ha forskjellige utfall av de situasjonene basert på sin profil.

Så for å sparke i gang en liten historie med de 2 pingvinene, kan du tenke for deg hva de ville ha gjort hvis du plasserte de i samme rom f.eks. sammens med noe eller noen som får de til å reagere og driver historien videre.

Det er i hvertfall en måte å komme i gang på :)

tubaen
11. januar 2009, 19:57
jaja, får teste litt;) takk:) har søkt litt selv, finner jo noe bra, men jeg har d anoen ideer, men ikke sånn kjærlighets ide liksom...

miles
11. januar 2009, 20:11
Kanskje du kan være den ene pingvinen, og hun den andre.
Så kan du gjøre noe søtt for henne, og så kan hun kysse deg lett på kinnet.
Begge to rødmer og ser litt ned i bakken.
Det søte du gjør kan godt være noe litt rart/absurd, men fortsatt veldig søtt.

tubaen
11. januar 2009, 20:16
hehe;) fint tips;) tester litt jeg;) tar gjerne imot flere tips:)