View Full Version : T-skjortemotiv: For kontroversielt?
Dødvinkel
5. november 2008, 13:44
Har stort sett fått negative tilbakemeldinger på motivet av de som har sett det, og blir ikke helt enig med makker'n min om vi skal trykke et opplag eller ei. Er det noen som kunne tenkt seg å gå med denne skjorta? (Dvs. betalt gode penger for den (ca.250+Nkr) og hatt den på i bursdagen til bestemor)
Kilvær
5. november 2008, 13:49
Jeg er generelt veldig glad i "Morsomme" t-skjorter, men å spille på en persons død blir for dumt. Så jeg ville ikke kjøpt den, ihvertfall ikke for 250+kr.
Dødvinkel
5. november 2008, 13:53
..så det hadde vært greit hvis du fikk den gratis, eller?
piuu
5. november 2008, 14:00
Provoserende og artig, men ikke helt noe jeg står for.
ivioynar
5. november 2008, 14:11
Oi, Curt Cobain og selvmordsvits! Det hadde kanskje vært edgy på 90-tallet, men nå er det stort sett bare platt. Ingen sjokkverdi for meg, utover at noen faktisk tror at vittighet er det samme som utdatert provokasjonsmateriale...
xoma21
5. november 2008, 14:11
..så det hadde vært greit hvis du fikk den gratis, eller?
vist den er gratis, kan den brukes i garasjen vett du;)
Dødvinkel
5. november 2008, 14:20
Ja, da er den saken avgjort!
"Platt, utdatert provokasjonsmateriale" er ikke mye vits i å bruke tid og penger på.
-Takk for all respons! :)
LazySunday
5. november 2008, 14:59
Hehe..folk hamstrer jo skjorter fra t-shirthell, og det meste der er jo meeeget usmakelig, dvs den skjorta der er ikke for voldsom.
RESpekt
5. november 2008, 15:27
Har leita etter en t-skjorte med et portrett bilde av jesus på korset i gult og svart. Samt at det står KILL YOUR IDOLS på den. En slik skjorte skulle jeg gjerne gitt no spenn for.
Men denne t-skjorta blei litt for.. vel.
Restyle
5. november 2008, 15:31
Syntes det var godt gjennomført, og selve illustreringa i seg selv var artig.
Men det ble kanskje litt ..drøyt?
drittunge
5. november 2008, 15:41
T-skjorta er ikke for drøy, men den er oppbrukt og ikke morsom.
Edit: Men den var jo veldig bra lagd, det skal du ha!
dynamite
5. november 2008, 15:45
Jeg er generelt veldig glad i "Morsomme" t-skjorter, men å spille på en persons død blir for dumt. Å spille på en persons død er da ikke alltid smakløst. Hva med "What would Jesus do?"? Jeg synes dog bare den er litt kjedelig. Altså humorløs. Og ville derfor ikke betalt spenn for den.
Addon 1.01: Hvis du lager ei skjorte som alle synes er for drøy kjøper jeg den cash kontant momentant for 500 spenn.
Goophy
5. november 2008, 15:54
Hva med "What would Jesus do?"?
Bitte liten forskjell på figurer fra eventyr og faktiske personer.
Dødvinkel
5. november 2008, 16:05
Addon 1.01: Hvis du lager ei skjorte som alle synes er for drøy kjøper jeg den cash kontant momentant for 500 spenn.
Haha, deal! ;) ..nei, forhåpentligvis er det noen som liker noen av de andre motivene, så jeg slipper å lage en Dr.Mengele-skjorte..
LazySunday
5. november 2008, 16:30
Bitte liten forskjell på figurer fra eventyr og faktiske personer.
Litt færre som bryr seg om livet til Kurt Cobain.
grudgE
5. november 2008, 16:46
Provoserende? Det er vel opp til hvær enkelt det.
Selve motivet hadde sikkert fungert litt bedre om Cobain faktisk skjøt seg, noe som han altså ikke gjorde. Men bra illustrert var det, det skal du ha.
Hedges
5. november 2008, 16:48
Denne går fint sammen med min "I surfed the tsunami" t-skjorte. I'd hit it!
Hvorfor? Diehard Nirvanafans vil fortsatt bli sinte.
thomasf
5. november 2008, 16:53
Nei, ville ikke kjøpt den. Hvilken målgruppe er det egentlig du sikter deg inn mot? Stort sett alle som vet hvem Kurt Cobain er, elsker fyren, og resten forstår ikke vitsen. phail!
Skal du finne noen å henge ut, passer det bedre med noen som faktisk har som "tradisjon" å bli hengt ut. Ikke store, anerkjente og respekterte musikere som Cobain. Fy skamme deg!
Hedges
5. november 2008, 16:56
Nei, ville ikke kjøpt den. Hvilken målgruppe er det egentlig du sikter deg inn mot? Stort sett alle som vet hvem Kurt Cobain er, elsker fyren, og resten forstår ikke vitsen. phail!
Skal du finne noen å henge ut, passer det bedre med noen som faktisk har som "tradisjon" å bli hengt ut. Ikke store, anerkjente og respekterte musikere som Cobain. Fy skamme deg!
Det der er jo et glimrende eksempel på at motivet fortsatt har provokasjonsverdi.
OoM
5. november 2008, 17:04
Det der er jo et glimrende eksempel på at motivet fortsatt har provokasjonsverdi.
Så alle som ikke synest t-skjorta var glimmrende, og alle som synest hele greia egentlig bare var teit, blir egentlig bare veldig provosert av t-skjorte designet?
yeh..
Hedges
5. november 2008, 17:08
Så alle som ikke synest t-skjorta var glimmrende, og alle som synest hele greia egentlig bare var teit, blir egentlig bare veldig provosert av t-skjorte designet?
yeh..
Neinei, not at all. Det jeg ville fram til var at det motbeviste tidligere utsagn om at t-skjorta verken hadde humor- eller provokasjonsverdi.
thomasf
5. november 2008, 17:20
Jeg blir ikke provosert. Jeg blir vel mer oppgitt. Det jeg blir oppgitt over er at t-skjorten bringer et helt nyttes- og verdiløst budskap. T-skjorten får kanskje oppmerksomhet i form av "Gud så teit", men ikke på noen annen måte. Og dermed er den glemt i løpet av minutter. Det er det samme som at jeg skriver "Elvis er en mann og er pen ehhehhehhe" på min t-skjorte. Min $0.05 er FLOPP.
NannirK
5. november 2008, 18:04
jeg ville ikke kjøpt skjorta. Ikke fordi den er smakløs, men fordi jeg ikke synes den var verdt å ha.
dosky
5. november 2008, 18:45
http://img3.nettby.no/users/d/o/s/dosky/files/pregnancy.gif
Eksempel på tshirthell.
Og det er bare morsomt å provosere, selv med tabu.
Vil legge ved denne "happy t-shirts".
http://www.tshirthell.com/happyshirts.shtml
Hedges
5. november 2008, 19:07
Jeg skulle selv til å bruke tshirthell som eksempel, men ser dosky gjorde det før meg. Det finnes faktisk en del folk som kjøper klær kun for å provosere, og selv om dere ikke ble provosert av dette motivet og synes det var teit, så finnes det folk som vil bli det. Derfor mener jeg dette motivet ikke er like bortkastet og oppbrukt som dere skal ha det til.
Mine klesvalg baseres på to faktorer: morsomhet og evnen til å gjøre folk pissed, og helst en kombinasjon.
Lunicks
7. november 2008, 00:31
Altså, det er en stor forskjell på "Ville du kjøpt denne T-skjorten" og "synes du denne T-skjorten er for drøy"?
Jeg synes ikke den er for drøy, og ville neppe ha reagert om noen hadde den på seg. Men den er ikke morsom for meg heller, så jeg ville ikke kjøpt den.
bobbo
7. november 2008, 02:42
Jeg hadde ikke gått med den, da jeg liker Curt Cobain. Hadde det vært noen jeg ikke likte, så hadde jeg sikkert syns den var morsom. Jeg har endel T-shirthellskjorter og går med disse daglig. De er ikke så veldig forferdelige, men jeg går med "Slavery gets shit done" og "he loves the cock" til vanlig. Eneste gangen jeg tenker over hva jeg har på brystet, er når jeg skal på jobb.
Raymond
7. november 2008, 07:47
Altså, det er en stor forskjell på "Ville du kjøpt denne T-skjorten" og "synes du denne T-skjorten er for drøy"?
Jeg synes ikke den er for drøy, og ville neppe ha reagert om noen hadde den på seg. Men den er ikke morsom for meg heller, så jeg ville ikke kjøpt den.
Er det jeg mener i denne sammenhengen også. Jeg hadde ikke reagert dersom jeg hadde sett noen gå med den på gata, men tskjorta falt ikke i smak og derfor hadde jeg ikke kjøpt den.
atomet
7. november 2008, 14:54
Helt ærlig syns jeg bare den er kjedelig. Kanskje den hadde vært kul i 94-95 eller så.
murloc
7. november 2008, 15:22
Har selv genser fra t-shirthell.com med jesus hengende på korset med teksten "jesus did it for the chicks". Har brukt den mye, og ikke fått eneste stygg kommentar. Provoserer egentlig slike ting idag?
Jeg mener, du kunne godt a forstørret et nærbilde av en penis eller en vagina å printet på front/back og mange ville reagert. Men det er bare usmakelig, ikke så provoserende. Dessuten kansje litt ulovlig også?
Glemte nesten: Den meste provosernde skjorta jeg har sett var med bilde av paven og teksten "i like the pope, cus the pope smokes the dope". En kompis av meg brukte denne på ferie i italia å fikk veldig mange kommentarer. Men det var få som ble skikkelig sinte. Ps: Den er ikke så veldig provoserende i norge siden det er relativt lite katolikker her.
Cognomen
28. november 2008, 03:23
Jeg hadde kjøpt den.
Kun for å provosere Nirvana-hipsters.