PDA

View Full Version : nigth vision

Exodus
5. desember 2002, 10:31
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe nigth vision goggles eller varmesøkende briller.
(maxflax hadde vært x-ray glasses)
Vurderer å kjøpe men tror det er litt dyrt så jeg vil sjekke priser litt rundt om.:cool:

Gusto
5. desember 2002, 11:00
Du må nok ut med en del gryn. Når jeg var på høstøvelse i militæret hadde sersjanten med seg night vision kikkert. Den kostet vel rundt 5000 kr og var ikke spesielt god.

trident
5. desember 2002, 15:09
Prøv russiske kapteiner på militærfartøy. De selger dem fordi de er misfornøyd med lønningene sine. Har jeg hørt i hvertfall. Verd et forsøk. Eller prøv optikeren.

zyrtec
5. desember 2002, 15:19
litt vanskelig å treffe russiske militærfartøy ?

trident
5. desember 2002, 15:53
Bor du nord i landet, så er sjangsen der. Jeg vet ikke hvor de liksom henger. Har bare hørt du kan kjøpe utstyr av korrupte kapteiner.

vetlus
6. desember 2002, 11:53
http://opticsplanet.net/atnamvipmodh.html

Se også http://www.topsecret.no , GLIMRENDE NORSK butikk som selger ALT du trenger.

Viper Night vision, mange nettbutikker selger de.
Der jeg sjekket (husker ikke helt) sendte de til Norge vertfall.
Hele sulamitten kostet ca 2000 kr med frakt på et sted jeg sjekket... Problemet er at det bare kommer _en_ kikkert med som du har over det ene øyet ditt. det koster noen hundre til å kjøpe en til så du dekker begge. Sikten med månelys ute er 100m+
Sikten i STEINMØRKE er 30m.

Får jeg nok penger å sløse til jul skal jeg ha sånn :D

Forsåvidt kan det gå greit med en kikkert, la oss si du skal ha den til å bruke i nærområdet osv med et våpen i hendene. Da kan du ha nattkikkerten over det venstre øyet, og bruke det høyre øyet ditt til å sikte med når du _skal_ sikte (ikke samtidig), (da slipper du å knote med å ta av nattkikkerten når du får øye på no)

just a thought

Exodus
9. desember 2002, 07:02
takker for god hjelp og rådgiving......
venter på netse lønning

Bill_Gates
9. desember 2002, 08:10
hmmmm
varmesøkende briller har jeg ALDRI hørt om før...
du mente vel infrarøde

Vaktbikkja
9. desember 2002, 08:59
Det du mener her er nok termo-kikkert/sikte. Dette er en kikkert som du ser varme med. Du kan se gjennom vegger, det er kult det.
Det som er litt dritt er at det koster penger, mange penger.
Det siktet vi hadde i militæret kostet vist ca. kr. 250.000,-

vetlus
9. desember 2002, 19:15
Nå går det jo også ann å kjøpe termiske detektorer som de kalles :)

De ligner på lommelykter, men når du peker på en enhet som har temperatur som har like høy temperatur som et menneske eller mer lyser det opp en skala :D

GLIMRENDE å finne overopphetet datautstyr med!

Og kan vel tenke meg at det er gaaaanske stilig å ha en slik en teipet under hagla hvis du tror noen er bak sofaen i hjemmet ditt :rolleyes:

:D

catmat
10. desember 2002, 11:54
Det finnes jo sånne som det amerikanske spesialstyrkene bruker. USA har ikke bekreftet at de eksisterer da.

Den sender en høyfrekvent lyd gjennom en bygning. Lyden som reflekteres tilbake analyseres i en datamaskin. Så får man det ut på en skjerm. Det genereres også 3d bilder, slik at spesialstyrkene kan planlegge hvor de skal gå inn i en bygning. (Tenk om yankeene monterte slike oppe i sattelittene sine! Gosh gosh)

vetlus
10. desember 2002, 19:56
Tviler på at du finner en slik en til salgs på webben, ikke la det gå offtopic da hehe ;)

atomet
11. desember 2002, 14:42
lykke til med x-ray-brillene... ;)

Exodus
12. desember 2002, 10:07
Gøy med x ray og jenter (garderober og forsåvidt)

Ond^Sofa
12. desember 2002, 19:16
Men det har vel heller lite med nightvision og gjøre? ;)

chaOs
12. desember 2002, 19:27
Naboen som er fra mexico hadde kjøpt en kjekk liten sak på et militærutsalg i usa, betalte 2500 hvis jeg husker riktig.
Den bruker ikke strøm og fungerer greit til sitt formål, å se i mørket.

Har hørt at forsvaret selger ut nattkikkerter.