PDA

View Full Version : Svidd hovedkort?

enanthate
5. august 2008, 20:33
Skulle bytte kabinett her om dagen, da jeg ble litt for ivrig og koblet på vannkjølingen på hovedkortet før noe som helst var montert, inkludert hovedkortet. Sto altså med det i hånda, hadde ikke tid til å feste det.. Trykka så på power-knappen, da begynte hovedkort standby-pæra å blinke med ca 1 sek mellomrom. Lurte på om hovedkortet svidde seg nå, men med tanke på at jeg kun var nær helt ytterst i kanten med fingrene, og ingenting annet var i kontakt med hoedkortet, så syns jeg det var rart.. Tenkte ikke mer over dette, startet heller med å montere alt i det nye kabinettet.

Ved første forsøk etter alt var montert luktet det svidd elektronikk lang vei, og flekka fort ut strøm-kabelen. Når jeg nå setter i kabelen lyser standby-dioden på hovedkortet, men det skjer ingenting når jeg trykker på power-knappen. Har sjekket knappen på kabinettet, den fungerer som den skal. Har også prøvd å koble den på reset-pins'ene for moro skyld, uten hell.

Det er klart det har skjedd noe galt, men hvorfor lyser den forbanna dioden? :p
Gidder ikke kjøpe nytt hovedkort før jeg er sikker på at det er hovedkortet som har gått.
Hadde håpet noen av dere hadde et forslag til hva som kan være galt, annet enn at det har svidd seg? Hater ventetid, gidder ikke bestille noe fra nettet :p

Forslag? :)
På forhånd takk.